Saya Bebas Hutang..yeay~

"Arguments about money hamper many marriages. In fact, couples fight about money twice as much as they fight about sex, according to a survey."

further reading....artikel ini

Saturday, 12th March 2011

The dreaded conversation between husband and wife.


Him: berapa balance credit card awak?

Me: adela……sikeettt sana sikeeet sini

Him: berapa..?? jangan nak tipu..saya tau

Me: (kalau tau tanyer nape?) errr....maybank 6k, hsbc 8k…

Him: Ya Allah..ape yang banyak sangat..beli ape? Tak nampak ape pun

Me: saya pun tak tau saya beli ape..bukan salah saya (err..salah sape la pulak kan?)

Him: bak sini credit card awak tu..awak settlekan semua baru saya bagi balik

Me: nnt saya nak belanja mcm mana? nk bayar minyak keta sume..

(huhu, isi minyak lori ke??..hahaha)

Him: apa yg awak belanja nyer? Makan saya bayar, shopping saya bayar..either awak bagi saya cc awak or lepas ni semua awak bayar sendiri

Me: *oh nooo..tak nak bayar tapi tak best nya takde credit card..sedih mode* amik aaa.. *takpe..leh guna duit acc saving lak utk shopping…*

pelamin anganku musnah apabila...


Him: Awak make sure settle kan semua..selagi tak settle, satu barang pun jangan beli..

Me: KEJAM..!!! (dalam hati je of coz..)

Wednesday, 16th March 2011

Alhamdulillah… yeay to me sudah selamat SETTLE-D semua credit card debt after banyak tangguh sana sini sinun..hehehe, memang ade duit dalam account saving from ber-biz Premium Beautiful ini tapi seronok tengok duit banyakkkk dalam account..so al-jakun sekejap. Alhamdulillah jumpa biz ini, kalau tak 5 tahun pun tak settle agaknya..bila fikir balik, hubby reaction pun sangat mild..hahaha maybe kurang stress sebab yakin* wife dia boleh generate income untuk bayar semua...

Hukhuk, tapi kurang la duit tabung shoppingku ke Hong Kong….oh, takpe, HK bulan 6, sempat nak top up duit shopping...!!

*self proclaimed..hahahaha

OK, ini ada artikel menarik untuk yang pasangan suami isteri, cewah..pandai la plak nak suruh orang lain baca artikel kewangan..hahaha...

How to Make Your Marriage Secure Financially

Jangan sampai "till debt do us part" - peringatan untuk diri sendiri sebab hubby sangat sensitive bab duit sebagaimana wife dia sensitive bab kahwin dua + berat badan + warna kulit + skill memasak etc


mari menabung..?? hehe..oooh..tak sabar lak nak tido malam ini, kalau tak berhutang ni tidur lebih lena...ye ke??


Semoga kami dirahmati selalu..Amin

0 comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Get Paid To Promote, Get Paid To Popup, Get Paid Display Banner Paid To Promote